fredagsfavoriter - inredning, personlig stil, over the top...

 Fredagens favoriter var visst huvudsakligen på temat inredning. Inredning och personlig stil och att våga ta i från tårna. Sånt inspirerar mig mycket!
 
 
Jag skulle kunna plocka favorithem ur den här spellistan, och ha bara dom som mina fredagsfavoriter, så mycket fint och så inspirerande! Faktum är, att jag behövde bara se 3-4 videos, för att det skulle bli en solklar favorit! Alla filmsnuttar ärett par minuter långa bara, och det är många stilar, allt är inte färgglatt och eklektiskt som bilden ovan, så är du det minsta intresserad av inredning, och går igång det minsta lilla på att se hur andra bor, så ta en titt! Jag har sparat mina favorithem i min inredningsspellista, så jag kommer absolut att titta på dom flera gånger!
 
 
Människor som vågar köra sitt eget race är alltid en av mina favoriter, och dom inspirerar mig alltid till att köra mitt eget race jag också. Som den här kvinnan, som lever i rosa, från topp till tå, som inreder i rosa, som till och med har en rosa hund. Go all in är något av ett mantra för mig, maximalism likaså - jag tycker att det här är helt fantastiskt! Dessutom är hon ett bra exempel på att den enda trenden en behöver följa, är sin egen! Förresten - är rosa inte din färg, kanske grönt kan vara något?
 
 
Och apropå grönt och over the top - en kvinna med över 500 krukväxter i sin lägenhet. Det är inget för mig, jag är för periodiskt ointresserad, men det är absolut inspirerande! Växter är en av mina topp-tre tips för ett hemtrevligt och mysigt hem - växter, böcker och konst, och jag gör mitt bästa för att fylla mitt hus med växter som klarar av att bli bortglömda i bland. Mycket suckulenter, alltså!
 
 
Jag upprepar en favorit från förra veckan - svartvita ränder! Som jag skrev då, så känner jag fortfarande, jag vill ha in mera ränder i mitt hem! Och som jag skrev härom dagen, det kliar i fingrarna efter att göra om i vardagsrummet. Att tapetsera väggarna är ett alternativ, men just nu lutar det faktiskt åt att måla svarta ränder på mina redan vita väggar. Det är en hel del jobb och pill förstås, även om halva jobbet redan gjort i och med att jag redan har vita väggar, men samtidigt är det ett hyfsat billigt fix, det enda som behövs är en hink med svart väggfärg. Sedan ser jag det framför mig med en soffa i viktoriansk/barock/rokoko-stil, nånting krusidulligt och sammetsklätt, en stilkrock som samtidigt understryker Tim Burton-känslan. Jag får se vad jag gör, det blir i så fall ett projekt för hösten, när jag har mera ork och energi - bara tanken på att tömma bokhyllorna suger musten ur mig just nu!
 
 
Ännu mer svartvit inredning, för att avrunda dagens fredagsfavoriter. Fem svartvita hem i en enda video - det andra och det sista tycker jag bäst om, jag föredrar personligt framför lyxigt. När folk säger att dom inreder med hotellkänsla, så brukar jag vara rätt säker på att det inte är något för mig, den sortens opersonliga lyx tilltalar mig inte alls. Däremot gillar jag visst zebraprint från golv till tak, och ännu bättre blir det förstås med en matchande pudel... =^_^=
 
Så här - svartvita ränder, och en pudel som matchar! Och som säger "strunta i att klippa tyg, lek med mig matte!", det var bitvis något av en kamp för att lyckas klippa till tyget som jag sedan klädde om resårmadrassen i. Å andra sidan, en uppskattar saker mer när en fått kämpa lite för dom!
 

Kommentera här: