tapettankar

Jag börjar ha slut på saker att fixa i sovrummet, jag behöver få tag på randigt tyg och en ny byrå, men det lär inte bli den närmaste tiden. Jag kom på att att jag har en massa blått mohairgarn, så jag håller på att sticka en blå fluffig pläd att ha på sängen, men håller på att leta nya projekt hemma.
 
Vardagsrumment är litet, så det är lagomt stort att tapetsera själv, så jag funderar på att orka tömma alla bokhyllor och tapetsera om. Men - vilka tapeter? Jag har nästan tre rullar av den här bruna medaljongtapeten, men tycker jag om den såpass att jag vill ha den på väggarna? Skulle det bara vara ett fall av man tager vad man haver? Skulle jag ångra mig sen, och vara tvungen att göra om allt? Jag kommer inte att tapetsera än, jag har slut på tapetklister, så jag får helt enkelt fundera vidare. Rätt vad det är så snubblar jag annars över den rätta tapeten! Helst vill jag ha blått, men jag får se vad det blir i slutändan. Under tiden så stickar jag vidare på min fluffiga blå pläd, den börjar äntligen se ut som nånting mer än en tarm!
 
 

Kommentera här: