gör fint för halloween (och efter halloween också...)

Halloween närmar sig med stormsteg, och jag har inte pyntat nästan nånting... Det finns en bra förklaring - jag har nästan inget Halloweenpynt... Jag har lite dödskallar och skelett från förra året, jag har pysslat lite, jag har letat i affärer (utan större framgång) - det finns två lösningar: att beställa från tex USA (ebay tex kan en fynda rätt bra på) eller att pyssla mera. Jag har två kuddfodral beställda (superbilligt!), många skulle i och för sig klassa dom som Halloweeniga, för mig är det heminredning, dels är det ett ouijabräde, dels ett Harry Potter-inspirerat motiv. Hoppas att dom kommer snart, för det skulle förstås inte skada om dom var här innan Halloween! Jag har också ett pyssel som blev klart härom dagen, och jag har en liten display som jag inte har visat, tror jag - inte Halloweenpynt egentligen, men matchar helt klart den estetiken!
 
Mitt glasskrin (sprejat svart), fyllt med fårben, en Edgar Allen Poe-bok, och en guldig skalbagge på toppen. Skalbaggen matchade boktiteln för bra nästan... ^_^
 
 
Jag hittade förresten den här Halloweeniga godisfyllda dödskallen på Ica (såg likadana på Rusta och Ö&B också, 49 kr på alla ställen), när godiset är slut så får den bli enbart dekoration. Eller ja, jag funderar på att låta den bli stående på soffbordet, så att jag har nånstans att lägga alla småpryttlar som blir när jag handarbetar sittande i soffan...
 
Men mitt nyaste Halloweenpyssel, ser ni det? (Ett äldre pyssel sitter på älghornet, en glittrig dödskalle köpt på Dollar Store för några år sedan, som jag limmat en stor tyllrosett på.)
 
 
 
 
Jag köpte tjock filt på Panduro, som jag sydde små hattar av, jag klippte hattband av filtrester jag hade i min stash sedan förut, och så trädde jag upp dom i rad på ett snöre, med en svart glaspärla i toppen på varje hatt. Inte svårt, jättefint, men lite ogenomtänkt - när jag kom på att jag ville göra en häxhattgirlang, så hade jag tyvärr inte placeringen av den i åtanke... Den kom bäst till sin rätt på älghornet, hattarna syns bäst, utan att den tråkiga undersidan syns alltför mycket, men bakgrunden - tapeten, hornet, pryttlarna på skåpet - gör att det ser rätt rörigt ut, det är svårt att se hattarna, dom försvinner litegrann. Av två onda ting, så förlorade rörigheten - hattarna är fina att titta på, jag får låta bli att titta på resten...
 
Skåpet ska förresten målas svart vilken dag som helst, kanske det ser lite mindre rörigt ut då? En annan sak som ska målas svart, bara jag får hem den, är min nya byrå - jag har ju letat en svart byrå sedan jag tapetserade om sovrummet. Det visade sig, att den byrå som Karin säljer, den jag trott vara för liten, är hur fungerande som helst! Det hade inte gjort något om den var större, men jag kan utan problem leva med den i nuvarande storlek också! Svart färg, ett nytt handtag (eller åtta nya handtag), kanske en ny skiva uppepå (eller någon annan lösning för den släppta kantlisten) - den kommer att bli jättefin! Med lite tur får jag den levererad idag, annars blir det snart vilket fall som helst.
 
Inte för snart dock, hoppas jag, ögonen håller på att falla ihop, jag ska försöka ta en snabb tupplur på soffan, sedan ska jag fotografera dom byråar jag redan har, dom ska läggas upp till försäljning, så blir jag av med dom, och får ihop några kronor att betala nya byrån för. Kretslopp kallas det!
 

Kommentera här: