en liten kråka

Planen var att visa mina senaste tio Isfolketböcker (för så många har jag målat om och inte visat än), men nummer tio blev precis klar, och jag har inte tagit kort på dom än, och jag ska precis gå ner och måla första varvet i köket. Sen idag blir det kanske Isfolketböcker, eller nästa måndag. Istället tänkte jag visa ett DIY som jag gjorde klart igår kväll, istället för att måla köket redan då... Jag har nämnt den förut, en korp jag hittat mönster på, och som bara tiggde om att bli till. Jag håller på med en större version också, men till den behöver jag köpa mera garn, den här mindre gjorde jag på billigt akrylgarn från Rusta. På det stora hela, så trodde jag att den skulle vara krångligare att virka, den hade ett par varv som inte var helt klara (jag letade på mönstersidan på Ravelry, och hittade ett förtydligande, sen gick det bra!), den hade några pilliga delar (fötter och ben!), men överlag var det inte alls speciellt svårt. Och resultatet var så gulligt, så det var absolut värt lite pill!
 
Med lite försiktigt balanserande, så kan den stå själv, men den står inte direkt stadigt. Det går säkert att åtgärda, tex om man för in nån slags förstärkning genom benen och  upp i kroppen. Eller så kan man hänga upp den, eller ställa den så att den får stöd, eller ställa den nånstans där den får stå i fred och inte riskerar att bli puttad på.
 
 
 
 
 
Och så lite bilder ur alla vinklar i bättre belysning. Kroppen virkas i ett stycke, sedan är det många mindre delar, som till sist stoppas och sys på på kroppen. Som sagt, inte svårt egentligen, men lite pilligt. Och att virka i svart garn är aldrig speciellt roligt, det är helt hopplöst att se maskorna, och att se var man har ökat och minskat. Med det sagt, så är jag som sagt nöjd med min lilla kråka, och jag är glad att jag gjorde den!
 

Kommentarer:

1 lillemmish - MODE:

Vilken fin kråka!

tävling i min blogg
kram ha en bra dag

Svar: tack! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: