kitschig helgonlampa och möbelrockad

I lördags var jag en sväng till Lövbergas loppis för att kolla julsaker. Jag glömde att ta ut pengar, men hittade precis lagomt många saker så dom kontanter jag hade räckte precis. Det blev lite julsaker, bland annat en klassisk retrotomte som ska skickas till USA, men det blev en sak till som inte alls är julig:
 
Den här katolska helgonlampan köpte jag för en tjuga, och jag är förälskad i den! Jag gillar ju kitsch (gärna religiöst kitsch), och ikoner, och lampor, och den här är verkligen alla tre i en. Nån gång kanske jag målar över det träfärgade, men just nu så älskar jag den som den är, och funderar på var jag ska ställa den så att den verkligen kommer till sin rätt.
 
Gårdagens trån efter pastellig krullig inredning ledde till en liten ommöblering på övervåningen. Det blev varken mera pastellfärgat eller mera krulligt, men det blev en förnyelse, och det blev jättebra - jag är så nöjd! Sovrummet känns plötsligt som ett nytt rum, och jag är kanske rentav nöjd med det precis som det är just nu. Även om en ljusslingesänghimmel inte vore helt fel, eller en krusidullig sänggavel, eller rentav en ny fondvägg... Det här behovet av förnyelse i all evighet kan verkligen vara en förbannelse ibland!
 

Kommentera här: