28 november - luktagott

Redan i förra årets julkalender, så skrev jag om hur man kan föra in mera jul i livet med hjälp av doft och smak. Dom tipsen är lika giltiga i år, så ta gärna en kik! Årets tips på juldofter är mera inpå huden, bokstavligen. För ett tag sedan, så kom jag på att jag gärna ville ha en parfym som doftar jul - bättre sätt att ha julen med sig hela tiden kan jag inte tänka mig, och dessutom är det lätt att ta på en droppe eller två när jullängtan kommer vid andra tider på året. Självklart så vände jag mig till etsy, för det är bästa stället att hitta saker som är personliga, udda, roliga, fina, och precis det man letar efter. En sökning gav massor av resultat, och det största problemet var vilka parfymer som lät godast. Eftersom jag tycker om parfymolja (doften sitter kvar på huden länge, och det finns massor att välja på), så begränsade jag sökningen till det, och efter att ha varit in och läst på flera olika varianter och fabrikanter, så föll valet till sist på Deep Midnight Perfumes, dom har flera olika set med prover, och prover var precis vad jag var ute efter - det är jättebra att kunna testa en doft, utan att förbinda sig till att köpa en hel flaska.
 
Min plan var, att dofta på flera olika parfymoljor, och sedan välja en favorit att sedan köpa en större flaska av. Hittills så doftar varenda en jättegott... Att bara begränsa mig till en är alltså jättesvårt. Samtidigt, så är det ett bra betyg, och jag rekommenderar Deep Midnight Perfumes varmt (att man får med ett gratisprov med sina prover är ingen nackdel!). Sen finns det som sagt många andra märken och fabrikörer också, så var beredd att sitta och kika runt en stund. Var också beredd på att frakten kan ta ett tag, så vill du riktigt dofta jul i jul, så rekommenderar jag att inte dröja för länge med att skicka iväg en beställning.
 

Kommentarer:

1 Birgitta:

Går det inte att använda någon enfärgad tapet som går ton i ton med någon av färgerna i bakgrunden?

Svar: det går det säkert, men blir ju inte lika fint :S
Miss Kitten Heart

Kommentera här: