fossil

Förmiddagens deprimerande inlägg måste vägas upp med något som gör mig glad. Trots att jag jobbar på att få bort dom lustkänslor jag förknippar med att spendera pengar (= shoppaholic), så blir jag glad av att köpa saker, och att drömma om att köpa saker. Mentalt har jag en milslång önskelista, även om jag gör mitt bästa för att helt och hållet bortse från den - att köpa en massa saker är varken bra för min ekonomi, eller för världen i allmänhet, det är många som blir lidande för att vi ska kunna skaffa dom saker vi vill ha. Därför önskar jag att jag kunde hitta allt på min önskelista begagnat, det blir alla gladare av.
 
Den senaste dagen, eller dom senaste par dagarna, har jag trånat efter fina väskor på Pinterest. Jag har inte på något sätt ont om väskor, jag har inte ens nån slags väska som jag har behov av - jag har små väskor och stora väskor, väskor i skinn och väskor i tyg, väskor med korta handtag och med långa axelremmar, jag har svarta väskor, bruna väskor, färgglada väskor... Jag lider inte brist på väskor. Ändå trånar jag och önskar. Den sista tiden, så har jag specifikt trånat efter väskor av märket Fossil - dom är inte världsdyrast, i USA kan man hitta dom på loppisar och i välgörenhetsbutiker, men härifrån Sverige så får man nöja sig med nya väskor från nätbutikerna.
 
 
 
Vad kan jag säga - jag föredrar bruna väskor framför svarta (gäller skor också), jag föredrar mjuka väskor framför hårda, jag föredrar bohemiskt framför klassiskt, jag föredrar mönster och dekorationer framför strikt och stramt. Fossil är helt klart ett märke i min smak!
 

Kommentarer:

1 Jessicapersikan:

Fiiina!!! Jag har alltid ett sug efter en ny fin väska. Wilma verkar vara likadan.....Ja flera av mina vänner och ingen av systrarna tackar nej till väskor!!! Det är nått man alltid behöver!!

Svar: Jodå, en eller ett par systrar har lyckats motstå väskornas förtrollning 😵
Björkholmen Redux

2 Helén:

Hej.

Du skulle kunna fotografera av alla väskor du själv har. Skriv ut så att du har alla väskor på ett papper.
Kolla vilka väskor du skulle kunna kombinera ihop. Jag menar en lite sys på en stor t.ex. Eller slakta flera väskor och gör en i lappteknik som väskan överst till höger ovan. Eller komplettera med långa remmar där du bara har korta och tvärtom. eller sy på eller i extrafickor. Eller sy på band av olika slag, fransar. Eller byt väska med någon annan.

Hälsningar Helén

Svar: Många bra idéer och tricks! Tack så mycket! 😊
Björkholmen Redux

3 Fredrikapåvinden:

Ja men tänk att det ändå är så, att det kan va så kul att få drömma sig bort lite och konsumera i fantasin. Men den bästa konsumtionen måste ju ändå vara den som sker i fantasin ;) Jag gör ofta så att jag går in på nån hemsida fyller varukorgen med saker jag vill ha, kollar hur mycket de skulle kosta och sen klickar jag ner sidan. Det finns ändå nån tillfredsställelse i det!

Svar: det finns det absolut! och även såna gånger jag faktiskt ska ha något, så kan jag fylla en varukorg, och så funderar jag några minuter, och kommer fram till att jag faktiskt inte är så stort behov av sakerna ändå, och så klickar jag bort varukorgen. inbillad shopping ger också tillfredsställelse, det har du rätt i!
Björkholmen Redux

Kommentera här: