loppislördag - i pastell

Vi hann med lite loppisar idag, dels var vi på en kvartersloppis, där folk helt enkelt ställt ut sina prylar på uppfarten, dels på en (tillfällig) byloppis, och till sist på en annan (fast permanent, dom har öppet varje helg) byloppis. Det märks att sommaren närmar sig! Jag köpte några saker, och jag säger det igen - jag håller fast vid min low-buy-plan, och handlade bara på min "månadspeng", dels dom här sakerna, dels sommarens muminmugg (med 20% rabatt!). Nästa helg öppnar Kvarnen i Hammerdal, och då blir det loppis igen, jag är fortfarande på jakt efter blomkrukor, och blombord/piedestaler.
 
 
Det blev väldigt pastelliga, feminina fynd... Två stora Ira-burkar i plåt, en kruka i form av en fågel (den ska decouperas med silkespapper, samma som jag gjorde med min björnkruka). en vas i form av en jättesnäcka, och så en serie böcker "För oss kvinnor", från 50-talet. Jag älskar såna här uppslagsverk/fackböcker, dom är ofta jättefint formgivna, och texten är verkligen daterad, och väldigt underhållande. Den tredje boken är om favoritämnet, mode och stil. Dessutom köpte jag en mörkbrun blomkruka av lite större modell, och tre stolsdynor att ha på balkongen, men dom var för tråkiga för att ha med på bild... ^_^
 
Nu tänker jag krypa ner i soffan, stoppa mina isbitar till fötter under ett täcke, läsa en deckare, och njuta av att slippa gå ut i det här skitvädret på ett tag. Lily behöver inte ut på åtminstonde tre timmar till, hoppas att det i alla fall slutar snöa då...
 

Kommentera här: