tema DIY/upcycling - pimpad björnkruka

Förra veckan köpte jag en blomkruka (som ni får se i originalskick på lördag, så omvänt kan det bli ibland), min ursprungsplan var att spreja den (gul kanske, eller grön möjligtvis), men jag fick nån strötanke som fick mig att fundera på decoupage med silkespapper också. Men jag lutade åt sprejfärg, jag var rädd att det inte skulle bli bra med silkespapperet. Men. Jag hade besök igår kväll av den färgstarkaste människan jag vet, Lena (som också köpte tavlor och överöste mig med beröm, tack Lena!), och med inspiration från henne, så vågade jag mig på det färgstarkare alternativet - silkespapper alltså. Världens snyggaste silkespapper dessutom (tack Anna!), än är det mycket kvar av den, men hur ska jag överleva den dagen det tar slut? Som sagt, krukan som den ursprungligen såg ut får ni se på lördag, nu ser den i alla fall ut såhär:
 
    
En björnkruka! Jag använde utspätt trälim att limma med, det gör att ytan blir väldigt hård och tålig, och precis lagomt blank. Jag gillar sällan när det blir för blankt, men det här blev helt enkelt ursnyggt. Nu är bara frågan vad jag ska ha i min nypimpade kruka. En blomma? Jag som mördar blommor på löpande band? Pennor är kanske ett säkrare val...
 

Kommentera här: