förklädda akvarellfärger

Jag skrev för ett tag sedan att jag skulle byta till mig akvarellfärger. Nu är dom här, och oj vad jag ser fram emot att leka med dom! Jag har känt på dom litegrann, och färgerna är helt otroliga, litelitegrann färg räcker lång väg.
 
Och med tanke på min inledning, så kan man fråga sig vad gammalt brevpapper och en tuschpenna har med nånting att göra... Tja, till att börja med, så är pennan en vattenpensel, skaftet är vattenförvaring, vilket gör att det är lätt att ta med sig färg och pensel och måla ute till exempel.
 
Och brevpapperet innehåller faktiskt inget brevpapper, dom här "färgproverna" är akvarellfärg! Jag satt en stund och organiserade och klistrade in dom i brevpappersomslaget, perfekt förvaring, lätt att komma åt alla färger, lätt att ta med mig om jag så vill.
 
Titta så många färger som ryms däri! Och färgerna är som sagt fantastiska, oj vad jag ska ha roligt med dom!
 
 
 
I wrote before about this trade I´m doing for some Peerless watercolours. They are finally here, and I can´t wait to play around with them - they look really promising already!
 
 
 
 

Kommentera här: