hej onsdag!

När vi gick och lade oss inatt, så var marken fortfarande nästan helt bar, när vi vaknade imorse så var det sådär en halv decimeter snö, och det snöade fortfarande (det är bara en liten stund sedan det slutade) - vintern i år släpper inte taget så lätt! Men det ska regna imorgon och på lördag natt, och i helgen blir det varmare igen, och på måndag säger väderappen att det blir +18°, så våren kommer kanske till slut! Men som sagt - den sitter långt inne! Det här är förresten vad Bosse tyckte om att det snöade...
 
Jag har ju hela vintern inte velat göra något annat än att sätta igång med att göra om i hall och trapp (skrapa trappsteg och måla panel - jag hade gärna använt färgborttagare i trappen, men jag vet inte hur det ska funka med djuren, så jag får nog lov att skrapa med muskelkraft...) och att göra om vardagsrumsväggarna igen (hur fint det än är med svartvitrandigt så saknar jag tapet, och nu lutar det åt att det blir den här från Rusta, ifall jag lyckas pricka in någon gång när det är extrapris på den). Men för någon månad sedan, så kom jag fram till att det är vettigare att lägga krutet på trädgården nu i maj/juni. Åtminstone så att jag får markplast och pallkragar på plats, börjar samla ihop sten och grus, och börjar fylla på pallkragarna så att jag kan odla i dom i sommar. Men - nu när det började bli aningen av vår ute, vad händer då? Jo, då vill jag bara fixa inomhus istället... Så igår, istället för att gå ut och fixa med markplast och pallkragar, då ligger jag på soffan och kollar på inredningsvideos...
 
Och nu är det då alltså snö överallt igen...
 
Idag kom en sak som jag pratade om för ett par veckor sedan: dom Alice i Underlandet-böcker som jag bytt till mig av Semper Luxus i Kanada. Hon förvarnade att det kunde ta sådär sex veckor för dom i posten, men det tog två. Såvitt jag vet, så har mina böcker inte kommit fram till henne än - svensk post som brukar vara såpass snabb, nu hoppas jag att det inte hänt något på vägen! Imorgon får ni i alla fall se nytillskotten till samlingen! ^_^
 
Annars så är jag både fruktansvärt trött och seg och fruktansvärt rastlös, och dessutom hungrig hela tiden - det är en riktigt jobbig kombination! Jag inbillar mig att det skulle hjälpa om jag hade någon slags projekt som höll mig ordentligt sysselsatt en stund, men det närmaste projekt jag har är att sticka om ett par strumpor till ett nytt par strumpor, och det räknar jag knappt som ett projekt. Att sticka strumpor, det är nästan som att andas för mig, det är något som görs per automatik, om det inte är något mer avancerat mönster så kräver det ingen hjärnkapacitet, men det känns ändå bättre att ha något i händerna än att inte ha det! Jag har till och med haft problem med att läsa dom senaste dagarna, jag har börjat på flera böcker, men har inte tagit mig många sidor innan jag varit tvungen att byta bok, för dom har bara känts jobbiga att läsa. Så nu är jag tillbaks med Janet Evanovich och hennes prisjägare Stephanie Plum - problemet där, är att jag bara har två böcker kvar (1½ vid det här laget...) olästa... Jag skulle behöva hitta ett gäng till på Röda Korset i Ström (där pocketböcker bara kostar 1 kr/st), men jag ska inte in på byn förrän i slutet på nästa vecka, så även om jag skulle råka ha bängtur, så är det länge tills dess!
 
 

Kommentera här: