loppisfyndar 80-taliga kläder

Jag var in på Röda Korset igen tidigare i veckan, dom hade fortfarande rea på klädavdelningen, 1 kr/styck för alla plagg och alla skor, det är definitivt värt en kik! Det fanns fortfarande inte mycket som tilltalade mig - både stil och färgskala och storlek ska stämma, och det begräsar det en del. Ändå hittade jag några saker som jag önskade mig, så jag är supernöjd! (Jag hittade ett par saker som jag är nöjd över också, men dom får ni se på lördag!)
 
Av någon anledning så har jag börjat fastna för sent 80-/tidigt 90-tal (hur gick det till???), såna plagg som bara skriker "dålig smak" - alltså inte det coola 80-tal som varit inne igen i perioder. I lördags nämnde jag tex att jag ville ha ett par 80-talsjeans, och det hittade jag faktiskt nu (dom kan vara från början av 90-talet också, det är inte alltid helt lätt att dra gränsen), dom sitter jättebra i midjan, och över rumpa, mage och lår, men är lite väl vida över smalbenet. Ett enkelt fix - lite klipp, ett par sömmar, och klart! Jag ska klippa till dom idag, så kan jag sy dom lite snabbt på jobbet imorgon. Jag hittade också en WCT-jacka, en riktig 80-talare, inte fullt så pastellig som jag hade önskat, men absolut godkänd - den funkar som kofta nu, och blir bra som jacka när det blir  varmare ute. Något jag velat ha ett tag, är en blå stickad mössa, och det hittade jag också - perfekt! Sen blev det några toppar också, en funkade inte (mest för att brun inte riktigt är min färg - så går det när jag fuskar med basfärgerna i garderoben!), andra kommer förhoppningsvis att bli ordentligt använda i sommar. En funderar jag på att inviga redan imorgon, den är som ett långt svart linne, med en volang nertill i vävt tyg, lite översnäv egentligen, men med några lager ovanpå så tror jag att det blir bra, och det tänkte jag försöka mig på imorgon alltså. Alla plagg betalade jag alltså 1 kr/styck för - helt sanslöst!
 
Jag fick också hem ett armband som jag köpt på facebook, jättefint, men tyvärr för stort. Det ska läggas upp till försäljning igen, eftersom det inte går att göra något åt storleken. Ni får se det sen, det är verkligen jättefint, silvermetall med hjärtan på.
 
 

Kommentera här: