fick lite grejer gjorda

Det vanliga för mig, är svängningar i energinivå, perioder av att vara låg och trött, och perioder av ork och lust, det är under dom senare perioderna som det händer nånting, som jag skapar, som jag städar, som jag skottar eller fixar i trädgården - dom låga perioderna så ligger jag bara på soffan. Normalt håller sig en period i några dagar, upp till ett par veckor. Nu har jag varit låg och trött i flera månader, sedan jag började arbetsträna, och jag får ingenting gjort, det känns som en soptipp här hemma (också beroende på saker som ska till förrådet, som är insnöat, och saker som ska till sopsorteringen, dit jag behöver bil). Några rader för att förklara varför jag tycker att det känns relevant att skryta med sånt jag faktiskt fått gjort!
 
För igår så gjorde jag faktiskt lite saker, en del som jag tänkt göra länge utan att få tummen ur - jag lagade min parkas, jag bäddade rent i sängen och tvättade en maskin, jag plockade bort litegrann av det som låg och skräpade, jag var ut med matrester till komposten, och jag sydde ut en nyköpt jeanskjol (1 kr på Röda Korset!) som var lite snäv.
 
Jag tänkte på 80-talets kilar i för små jeans, och en sån kil gjorde jag nu. Jag hittade en rest jeanstyg i gömmorna, och tog fram nål, tråd och sax, för symaskinen är tyvärr fortfarande trasig, och satte igång att klippa och sy. Kjolen var bara lite för snäv, så jag var försiktig med hur mycket jag sydde ut den. Lite väl försiktig visade det sig - den passar mycket bättre nu, men ett par cm till hade inte skadat, och dessutom borde jag ha gjort kilen lite längre. Skulle jag störa mig för mycket, så går det förstås att åtgärda, men det blir inte den närmsta tiden - det tog åtskilliga timmar att sätta i dom här små kilarna, att sy för hand är tidsslukande! Men det blev snyggt, ser nästan ut att ha sett ut såhär redan från kjolfabriken. Så såg kilarna på 80-talet inte ut! ^_^
 

Kommentera här: