godmorgon torsdag!

Det är bra att ge sig själv en klapp på axeln ibland! Som igår, jag var (som vanligt) så trött när jag kom hem igår, men ändå så bakade jag bröd och fodrade Alice'  vintertäcke (som jag tänkt göra hur länge  som helst). Dels känns jag väldigt nöjd med mig själv, dels fick jag en belöning  av universum - jag hittade reflexgarn till salu billigt på instagram, precis vad jag velat få tag på, för Alice' reflextröja är lite väl trång, hon behöver en ny som inte fungerar som en tvångströja. Efter idag är det helg, imorgon är det lön, och jag funderar på att åka in på byn då också - dels såg jag ett teset i fönstret på Röda Korset som jag väldigt, väldigt gärna vill ha, dels vill jag kolla affären med utländsk mat, jag har aldrig varit in dit, min förhoppning är att dom ska ha storpack av bönor och sånt.
 
Men först ska jag göra klart torsdagen, först av allt börjar jag med frukost på eget bröd och chokladmintte, det känns riktigt lyxigt! Ännu lyxigare vore det förstås med pålägg, men just nu förmår huset inget sånt, bara jag kommer ihåg att blötlägga bönor så ska jag göra hummus/liknande bönmos, det är supergott på macka!
 
Förresten, vet ni vad? Ett par månader till bara, så börjar det riktigt kännas att våren är på väg!
 

Kommentera här: