jobbar på inför julen

Jag har dittat och dattat - lite småpysslande här och där, och vips så är en uppsättning ornament (till ett byte) klara, två uppsättningar ornament (till två andra byten) är nästan klara, en julklapp är klar, en julklapp är nästan klar och en julklapp är påbörjad, och en födelsedagspresent är klar och ska postas imorgon. Jag ska precis till att börja på ett sista bytes-ornament, efter det så är det julklappar för hela slanten - jag tror att jag har planer för allihop! Nånstans i det hela hoppas jag på att få egopyssla lite också, att få virka lite dekorationer till jultallen (jag har fått tag på en julgransfot till låns, hurra för det!), att få sticka lite åttkanter till min filt (längtar efter att få hugga in på mina nya garnrester!) och att få måla på dom resterande isfolketböckerna. Det borde i och för sig sporra mig att få klart alla måsten och borden, vilket det i och för sig gjort litegrann, men det gör inte det ens i närheten av så mycket som det borde (det där blev en omständig mening...).
 
Det hjälper om jag har något bra att titta på medan jag handarbetar, men jag vet inte vad jag är på humör för att se på, jag zappar runt, men fastnar inte nånstans nån längre stund. Det är förresten nackdelen med att ha internet istället för tv - man måste inte vänta på att det ska bli ett bra program, det finns bra saker att titta på hela tiden, på hur många ställen som helst.
 
Helt sjukt förresten, att jag ska känna mig så tidsstressad, det är sex veckor kvar! Det är bara den 19 november än! Än hinner jag mycket, bara jag blir klar med det som ska skickas över Atlanten, så stressen sitter absolut i skallen, inte i verkligheten.
 
Nu ska jag värma lite spaghetti, det blir ingen falafel till, för jag glömde att blötlägga kikärtor igår. Och i förrgår, och dagen innan och dagen innan det... Och efter det, när naglarna känns ordentligt torra, så ska jag ge mig på att virka en bläckfisk på fri hand... Jag behöver alltså hitta något att titta på, som jag antingen sett flera gånger innan, eller som jag mest kan lyssna på. Ture Sventon eller nån slags podcast skulle kunna funka, men jag vet inte om jag är på humör för nån av dom... Det där jäkla humöret, att det ska vara så krångligt precist...
 
 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

Som du säger, än finns det tid!

Svar: jo, lite tid, men det är det som ska skickas till USA och Kanada som stressar mig mest, att dom ska komma fram i tid före jul. posten kan vara snabb, men man vet tyvärr aldrig...
Miss Kitten Heart

2 Jessica Högberg:

Nä, post är lurigt... inte lättare när det blir långt... hoppas du hinner!!

Svar: det går framåt! nu håller jag på att sticka sockar, 2 par av 4 är klara! tyvärr så sparade jag dom större storlekarna till sist... >_<
Miss Kitten Heart

3 veggiehäxan:

Jag tror det är någon poststrejk i Canada. Har läst något om det i brevvänsgrupper på Facebook.

Svar: dom verkar jämt ha någon slags poststrejk i kanada :S
Miss Kitten Heart

Kommentera här: