mysig uppdatering i vardagsrummet

Som jag sade häromdagen, så tänkte jag visa mitt vardagsrum på närmare håll, jag har förnyat litegrann där. Mitt förråd har äntligen tinat fram, så jag firade det med att hämta in en matta och ett vardagsrumsbord. Förr har jag alltid bytt ut vinterns ryamatta mot en lättare matta (eller ingen matta alls) till våren, men eftersom Bosse har kissat inne en del förut på vintern (eftersom han inte vill vara ute då), så har jag inga mattor alls då. Jag firade helt enkelt att det äntligen är uteväder för katterna! Soffbordet jag hade innan var ett "tills jag hittar ett bättre"-bord, men jag hittar aldrig något bättre, och när jag var i förrådet så hittade jag ett teakbord jag helt glömt bort. Det är större än det andra bordet, men samtidigt rätt litet och nätt, så det funkar absolut så länge. Det jag vill ha, är ett runt bord, gärna med 30-40-talskänsla, men bara för att jag är på jakt efter ett så dyker det inte upp...
 
 
 
 
 
 
 
Jag tycker att det blev en enorm skillnad med mattan och det större bordet, mysfaktorn höjdes med ungefär 1000% (det tycker Bosse och Beppe också! =^_^=). En större matta vore bättre (jag har större mattor också), men samtidigt - det är ju vår/sommar nu, och den här mattan är så fin, och passar så bra in i rummet. Med en större bordsyta, så passade jag på att pynta lite mer på den. En blomma, lite böcker och muggunderlägg är självskrivna, likaså kristaller. Lite saker som är roliga och/eller fina hör också till! Jag har ett par köksskåp som bara innehåller pyntiga och dekorativa saker, det är en riktigt lyxig bonus med att ha många köksskåp! I lägenheten hade jag två överskåp, ett sopskåp, ett kastrullskåp och en rad med lådor, så jag känner mig väldigt bortskämd med alla skåp här!
 

Kommentera här: