det går bokstavligen ont idag!

Vad är det som händer egentligen, varför går allt plötsligt åt skogen? Saker går sönder, saker går fel, och det är hur mycket som helst på hur kort tid som helst. Om inte den enda häxan jag känner var en väldigt trevlig häxa, så skulle jag nästan gissa på att någon satt onda ögat på mig eller nåt. Idag började dagen med att jag brände vaden på ett skållhett element (på väg in i duschen, och ni vet ju hur varmt vatten känns på brännskador - extra ont, alltså!), och sedan fick jag tvätta Alice rumpa som var full med bajs (det händer ibland, men nu var det längesen, och egentligen är det väl värst för henne, inte för mig). Att det fortfarande är -25 på nätterna är förstås inte bara trist för mig, men det bidrar förstås till allt dåligt den sista tiden (enligt väderappen blir det plusgrader framöver, håller tummarna - nu vill jag bli av med snön!). Och jag glömde nästan - igår/förrgår/eller så så kraschade jag ett glas i diskstället också... Det var mitt supertunnaste glas, så jag var alltid orolig över att det skulle gå sönder, speciellt när jag bar det uppför och nerför trappen (jag hålls mest i målarrummet uppe, och köket är nere) - jag såg  hela tiden framför mig hur jag ramlade och skar sönder mig på glaset. Inte en helt orimlig oro, jag är fruktansvärt klumpig och har ramlat i trappen flera gånger. Lillasyster Linda ramlade med ett glas när hon var liten, och skar upp handleden, det hade kunnat gå riktigt illa, och jag såg just det framför mig när jag bar glaset upp och ner. Så på sätt och vis är det väl tur i oturen att jag inte har kvar glaset längre...
 
Men jag hoppas verkligen att all den här oturen, allt det här böket och krånglet, tar slut någon gång! Det börjar kännas vääääldigt gammalt! Medan jag väntar på det, så ska jag byta knappar på en klänning - den ska bloggas sen idag, och jag vill ha dom nya knapparna på plats tills dess. Jag funderar också på att filma en video till min miss kitten heart creates-kanal, det är säkert ett år sen sist. Å andra sidan, det är kanske bäst att jag väntar lite med det, det finns mycket som kan gå fel, särskilt som att jag tänkte klippa in från min sist inspelade video - den blev aldrig upplagd, för varje gång jag skulle spara videon så slocknade datorn. Jag gjorde säkert tio försök, om inte mer! Sen dess har jag rensat en massa damm ur datorn, den överhettar inte längre, förhoppningsvis hjälper det!

Kommentera här: