med blomsterbutik i diket

Det finns definitiva fördelar med att göra saker själv - jag hade slut på havremjölk, så då mixade jag mer. Har jag slut på bröd, så bakar jag mera. Vill jag ha blommor på bordet, då plockar jag en bukett. Det senaste gör jag faktiskt väldigt sällan - jag minns inte sist jag hade en blombukett, det var längesen! Eller jo, jag fick en tulpanbukett av Karin, men jag tror inte att den stod på bordet - katterna tycker att tulpaner smakar mums. Igår gick jag förbi så fina blommor när jag var ute med Alice, så jag kunde inte motstå att plocka en bukett. Sedan gick jag förbi ett par fina sorter till, och sen blev det som det blev... Fint, alltså! ^_^
 
 
Granen i bakgrunden är inte jag som fått fnatt, utan jag ska sälja den på min loppis - jag har pyntat med en massa Hello Kitty och rosetter och sånt, nån liten unge borde bli förtjust i den, tycker jag! När jag för en gångs skull har blommor, så inser jag att jag skulle behöva en eller ett par vaser till, lite ironiskt med tanke på att jag har rensat bort och sålt flera stycken... Men dom jag rensade bort var inte såna jag saknar (varav bortrensningen), jag skulle vilja ha något med en vidare hals. Den här är nog det vidaste jag har, och blommorna står lite väl trångt...
 
 
 
 
 
Blommorna har jag faktiskt inte speciellt bra koll på, dom med små vita blommor är rölleka, det vet jag, men dom andra två har jag ingen aning om. Nån som vet? Däremot vet jag att dom är jättefina tillsammans, en sån här bukett skulle jag nästan kunna betala för i en blombutik. Fast bara nästan, för jag har ju inga pengar att köpa blommor för... Sicken tur att hela naturen är full med blommor (även om mycket blommat över)!
 

Kommentarer:

1 Nathalie Isaksson:

men alltså, den blå vasen - så snygg!

Svar: tackar! ^_^
Miss Kitten Heart

Kommentera här: