till boksamlingen och till tesamlingen

Jag har sålt en hög med tarotkort, och det firade jag med att betala räkning, köpa mat, och köpa några begagnade böcker. Jag var in på bokhandeln, dom har ett litet antikvariat i källaren, och där hittade jag en del fina böcker. Eftersom ekonomi och utrymme är begränsat, så valde jag bort såna som bara är fina, och köpte bara såna som har läsvärde också. Fyra böcker av det äldre slaget blev det:
 
Hemmets stora rådgivare, för att jag samlar på husmoderslexikon. Könslifvet och dess lagar, för att jag inte kan motstå gamla samlevnadsböcker (den här är från 1903!). Rebecca av Daphne de Maurier, för att jag har hört att den är bra. Bröderna Grimms sagor, för att jag tycker om sagor, jag köper gärna klassiker och barnböcker, och jag har en till barnbok i samma serie, och böcker i serier blir genast oemotståndligt!
 
Ni som också köper böcker begagnat, vad kan inte ni låta bli?
 
Förresten, passar på att visa fler inköp från samma dag, det här blir nästan ett helt haul!
 
Ica har extrapris på Lipton den här veckan, 10 kr per ask. Dom andra teerna, Dilmah och Dirty Chai från Celestial Seasonings, kommer från Matsmart, så dom var också billiga. Dirty Chai har jag tittat på förut, men lagt tillbaka den på hyllan - det är ett chaite med espresso, och kaffe är inte min grej. Jag tänkte mig det ungefär som att dricka te ur en termos som innehållit kaffe innan. Inte gott, alltså! Men så såg jag en video på youtube, där hon höjde teet till skyarna, så då kunde jag inte låta bli när jag ändå hittade det billigt. Dom? Det är oväntat ok! Jag känner inte direkt någon kaffesmak, däremot väldigt kraftig chaismak - jag ska nog testa med mera mjölk (värmer en mjölken så blir teet inte kallt) och kanske lite honung.
 

Kommentera här: