på gardinjakt

Det blir en sån skillnad med mörka lister jämfört med vita, det hänger liksom ihop bättre! Nu känns köksskåpen väldigt vita istället, och kommer troligen att målas om vad det lider, åtminstone dom nedre luckorna. Jag tänker mig en ganska klar mörkblå färg, jag tror det kommer att funka bra!
 
 
I "andra" köket, så har jag blålilarutiga gardinkappor, tyvärr har jag inte tyg nog till en tredje kappa. Den här fina kommer från momma, superfin, superretro, men funkar tyvärr inte härinne... Dels är den för lång (jag gillar korta gardinkappor som släpper in mycket ljus), och dels blev färger och mönster helt fel mot den dovare färgskalan jag nu satsat på. Gardinen kommer att hitta nån annanstans att sättas upp, och jag är på jakt efter en ny gardin, blått och grönt är tanken, men man vet aldrig. Första anhalten är linneskåpet, med lite tur har jag något som passar perfekt som jag helt glömt bort!
 

Kommentera här: