när klumpedunsor målar

Sliten men nöjd, det är jag det! Jag fick faktiskt tummen ur idag, och målade klart hallen, jag blev klar bara för en liten stund sen. Ja, i princip klar - det behövs säkert lite touch-ups när det torkat och jag kan se vart det är ojämnt. Skostället behöver också touch-ups, och det skulle inte skada med lite touch-ups på mig också... Dom som känner mig och vet precis hur klumpig jag är, dom blir inte förvånade - jag råkade ramla ner från pallen när jag målade... På vägen ner klev jag sönder skostället och skvätte färg över halva hallen, och jag själv är öm både här och var. Ett framgångsrikt fall ändå - inget brutet på mig, ingen färg på kläderna, ingen färg på alla mina skor (utom ett streck på ett par, som ändå är mina mest slitna), ingen färg på mattan (däremot precis bredvid), och hinken landade botten först på golvet (eftersom hinken var min första prioritet när jag for). Några dl färg miste jag, men det hade kunnat vara så mycket värre!
 
Nu vilar jag upp gammkroppen lite (ska bli intressant att se precis hur ont jag har när jag vaknar imorgon!), sedan är det bara att fortsätta med köket. Jag har börjat lite, så det är inte på ruta ett, det är hemskt skönt!

Kommentera här: