loppislördag på en måndag - mimmi pigg och barocka blomster

Idag kom det pengar in på kontot, och lika snabbt försvann dom... Räkningar och mat slukade förstås det mesta, men jag lyxade med några begagnade onödor också - en stickad tröja och en stor glasurna (av den här typen, den kommer att bli jättefin att dekorera med, på matbordet, eller till jul tex) som jag hittade på facebook, och en fantastisk tallrik från Röda Korset. Och så köpte jag mig en hink med tapetklister, som var mycket billigare än vad jag hade föreställt mig - 127 kr för 5 liter är mer än överkomligt! I veckan ska soffan ozonbehandlas, så jag slipper röklukten, och sedan ska jag äntligen tapetsera om vardagsrummet. Som jag har längtat! Köket kommer också att få en makeover framöver, jag hade tänkt låta det vara som det är tills det är renoveringsdags, men det kan tyvärr dröja. En quick fix, som inte är så dyr, och inte så komplicerad, är förstås ny färg på väggarna. Jag har målat om i många lägenheter, men kom ändå inte att tänka på det förräns igår... Eller om det till och med var i morse... Jag såg en bild på instagram, och  det bara slog mig! Så nu när jag köpte tapetklister, så tog jag med lite färginspiration också, både med tanke på kök och hall/trapp, som ju också ska målas om.
 
Jag gillar tröjor med "barnmotiv", jag hade redan en ljusrosa med My Little Pony, och jag kunde inte stå emot den här med Mimmi Pigg. Dessutom - jag vill ju ha mera svarta kläder i garderoben, den här är två flugor i en smäll, både svart och färg!
 
Världens perfektaste tallrik kunde jag förstås inte motstå! Jag skulle gärna vilja ha en hel servis, men det här är första gången jag ser en sån här tallrik, så det kan bli lite svårt att skrapa ihop fler. Jag får nöja mig med att låta den här inspirera framtida inköp till köksskåpen, jag är rätt säker på att det kommer att bli mer. Porslin är en av mina favoritsaker att köpa! Jag googlade förresten dekoren, den finns i rött, blått och svart också. Jättefina, men jag tycker nog att min variant är allra finast!
 
Spara
Spara

Kommentarer:

1 Isabell Hedberg:

Hjälp vilken fin tallrik! Förstår att du föll för den :D
Ha en fin kväll :)
Kram!

Svar: tack! detsamma till dig!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: