om varmhållning av te och om tekannor

Jag dricker mycket te, men numera så dricker jag inte speciellt fort - utan undantag hinner teet bli kallt innan jag nått botten av koppen, särskilt som att jag gärna dricker ur stora koppar. Jag har försökt med mugg-cozies, tehuvar, jag har kollat efter USB-drivna värmeplattor, igår kom jag på lösningen. Så enkel, så gratis!
 
 
Jag har förstås sett att folk ställt tekannan på ett varmhållningsställ, men jag har inte tänkt så mycket på det - ännu en utgift, och inte ens en speciellt rolig en. Igår kom jag på - jag hade ju redan ett ställ! Jag köpte det i julas (10 kr på Röda Korset!), för att hålla glöggen varm, men det funkar förstås lika bra för att hålla tekannan varm! Nu är det bara att fylla kannan med te, och sen kan jag sitta och dricka hur länge som helst, bara att fylla på muggen när den börjar kännas tom. Perfekt!
 
Tekannan köpte jag förresten i vintras, likaså en matchande mugg, jag hade ju en rosa sockersöt period då. Jag funderar på om det inte är dags att låta dom gå, båda två. Dollar Store hade förut en fin vit krusidullig tekanna, dom hade rea på den på slutet, så den var jättebillig. Svarta ränder på den hade alldeles säkert blivit jättesnyggt, synd att jag inte tänkte på det då... Jag får helt enkelt kika runt på loppisar och se vad jag hittar som passar mitt tycke och smak bättre nu! Rosa fungerar absolut fortfarande, men jag vill att det isåfall ska vara mera utsirat och dekorerat rosa, mera viktorianskt krusidull, inte gulligt och kawaii.
 
Jag har förresten ett par tekannor till i skåpet, en helt i glas, och en mörkbrun (tror jag), den senare kan vara ett alternativ! Jag får helt enkelt ta en kik! Pengarna som jag kan få för en gullig tekanna med mugg kommer defintivit till användning!

Kommentera här: