tillbaks till mina atc-rötter

I mars 2008 gjorde jag mina allra första ATCs, och med tanke på mina senaste ATCs så är det väldigt roligt att titta tillbaka på dom. Jag upptäckte ATCs när jag höll på med swappar på flickr och GYS, när jag såg att en av tjejerna jag bytte paket med höll på med såna. Först fattade jag inte alls grejen med dom, då stickade jag mest, men sydde och virkade lite också, konst höll jag inte på med överhuvudtaget. Samtidigt blev jag motvilligt intresserad - det fanns ju jättefina ATCs också! Till slut bestämde jag mig för att göra ett försök, när jag kom på att jag inte var tvungen att måla och göra collage, jag kunde ju sy ATC-kort också! Dom här tre är mina allra första, och även om dom inte är speciellt fantastiska, så tro mig - dom är hundra gånger bättre än mina första försök med färg och pennor. Dom är nog bättre än hela mitt första år med färg och pennor! Faktum är, att det första året (de första åren!) var jag förjäkla tafflig, jag är glad för den positiva respons jag ändå fick, för det är tack vare den som jag har fortsatt - folk var hela tiden jättepositiva och ville gärna byta ATCs med mig, så jag fortsatte att måla och fortsatte att förbättra min konst. Det händer att folk kommenterar min konst, och önskar att dom också kunde rita, mitt svar är alltid att det kan dom! Bara dom lägger ner tiden, energin och jobbet, så kan vem som helt lära sig att rita/måla. Vem som helst blir kanske inte Michelangelo, men vem som helst kan absolut bli skaplig på att skapa konst. Det är bara att titta på mina första målningar, och min konst på senare år. STOR skillnad!
 
Mina första ATCs var det ja:
 
 
Som sagt, det var väldigt roligt att gå tillbaka till dom igen, för dom är inte långt ifrån mina senaste ATCs. Jag har ju blivit helt förälskad i tanken på chunky ATCs, ATCs som är utsmyckade, som bryter sig ut från den vanliga ATC-mallen, som leker med material och teknik. Dom senaste två är faktiskt också sydda i tyg, men dom är inte helt färdiga, ni får se dom sen. Nu får ni se mina första försök till chunky ATCs, en tjuvkik bara, jag ska visa dom på närmare håll nästa gång jag skriver inlägg.
 
Som sagt - jag går visst tillbaks till mina rötter igen. Det känns inte helt fel!
 

Kommentera här: