ett moripaket - skickat

Jag kan inte begripa att det ska sitta så långt in att få tummen ur och skriva till bloggen! Det är inte ens att jag inte har saker att skriva om, jag har foton tagna, jag har saker målade, jag har vunna och presentade garner, jag har swap skickade och fådda, jag har tarotkortlekar jag dreglar över, jag har tankar tänkta och åsikter åsiktade, jag har fina saker och favoriter av alla de slag att dela med mig av... Jag har en hel massa blogginnehåll i skallen som bara väntar på att få komma ut, och istället blir det ingenting alls... Absolut spelar det roll att jag mest ligger på soffan och läser och tupplurar, men jag gör inte det HELA tiden, och absolut inte varje dag, även om det blivit en hel del den senaste veckan eller så. Undrar om det helt enkelt är en fråga om överväldigande - jag har för mycket jag vill skriva om, och vet inte var jag ska börja, det är inte ett helt okänt problem, inte för mig i alla fall...
 
Idag tar jag tag i ämneshögen, drar ett på måfå (ett metaforiskt drag, jag plockar det första jag tänker på ur skallen, fast egentligen skulle jag kanske ha skrivit lappar och lagt i en hatt. eller i ett annat skålformat föremål), och det blir moriswap-paketet jag skickade till Nederländerna. Det har varit framme i en veckas tid (vi fick våra paket samma dag, väldigt lämpligt, jag har inte fotograferat mitt paket än, ska göra det också, för jag vill visa dom fina saker jag fick), och nu känns det på tiden att visa vad jag skickade. Det var alltså ett swap i en mori-grupp på fb, temat var crafts, och vi skulle alltså skicka något vi gjort själv, plus ett kit för mottagaren att göra, plus en present eller två. Som vanligt så tog jag i lite väl mycket... Å andra sidan så lade jag ut en hel tia, jag skickade lite choklad, resten hade jag redan hemma.
 
Det här är alltså vad jag skickade. Lite av varje!
 
Jag målade en tavla åt mottagaren, det här var innan målarlusten kom tillbaka, så det var något av en kamp att få till något som ens var halvvägs ok. Är det det bästa jag någonsin gjort? Nej, inte på långa vägar. Blev hon nöjd? Det hoppas jag verkligen!
 
Jag hade precis stickat ett gäng mini-Weasleytröjor till mig själv och djuren, och hade så roligt med dom att jag ville göra en i moristil också. Tjockt ullgarn och naturfärger funkade bra, tycker jag, och jag blev nöjd med resultatet. Bredvid ligger ett virkat fiskhalsband, en halvädelsten fick en virkad fiskstjärt, jag har inte hittat på modellen själv, men virkade på fri hand utan mönster.
 
Mottagaren tycker om brevpapper och sånt, så jag kollade vad jag hade i gömmorna. Ett set med owl post-papper, en förpackning vykort från Mollie Makes, och lite fina botaniska illustrationer från Nordens flora. Kittet jag skickade kommer också från Mollie Makes, och består av söta små broderade dockor - att ha som dekorationer, att hänga på väskan, kanske att använda som broscher, vad man nu vill.
 
Vi skulle skicka något handarbetsmaterial också, så jag letade reda på lite lintråd att brodera med, och en gammal virkad spets. Sedan så skickar jag gärna med något gott också, lite choklad blev det, och egenodlat te. I höstas så plockade jag och torkade örter från köksträdgården och från omgivande natur, och det blev ett supergott te! Mera mori än egenodlat, egenplockat, egentorkat te kan jag inte tänka mig!
 
Jag har som sagt inte fotograferat mitt paket än, men när jag gör det så får ni också se!
 

Kommentera här: