djurorakel

Förra året så var det många konstärer som målade djur som ett konstprojekt. Ja, många målar djur ändå, men det var ett tag som det dök upp många djur på fb och instagram. Inte mig emot, jag tycker om djurkonst! Dom här tre konstnärerna fick mig omedelbart att tänka på orakelkort när jag såg deras djurmålningar, och det sade jag till dom också. Och i år (förhoppnings, om allt går enligt planerna) så kommer två av dom ut med djurorakelkortlekar! Det var visst fler än jag som såg orakelkort i dom här underbara målningarna!
 
 
 
 
Och det är alltså dom två nedersta som är på gång med orakelkortlekar, men jag hoppas att alla tre så småningom kommer att finnas, och att alla tre kommer att bo i min samling. För även om alla tre har djur som motiv, så är alla tre väldigt olika varandra i stil och tolkning, så det skulle vara helt omöjligt för mig att välja bara en - det vore som att välja vilken av mina katter som är min favorit. Jag tycker ju om alla tre!
 

Kommentera här: