om köp och sälj och smak och tycke

Idag ska jag till stan och hämta det jag har kvar på shoppis, jag skulle sälja i en vecka, det blev tre eller fyra, och jag hade hoppats på att få sälja betydligt mer än vad jag har gjort. Det jag har lärt mig på detta: retroprylar går att sälja, vintagekläder/skor/väskor/osv not so much (förutom i plusstorlekar, där har jag sålt nästan allt), och sånt jag gjort själv är inte direkt några storsäljare. Det sista kan förklaras på två sätt, tror jag - dels vill jag inte sälja dom alltför billigt (det är inte begagnade saker, det är handgjorda saker, jag har lagt ner kostnader i form av tid och material), dels verkar jag inte dela min smak med speciellt många (jag vet inte om det är en fråga om var jag befinner mig, eller om min smak och stil helt enkelt är enormt unik...). Det förklarar i och för sig en fundering jag har haft: människor som säljer (i mitt tycke) skitfula saker framgångsrikt, eller inredningsstilar och dylikt som är väldigt populära, men som jag inte alls begriper mig på - det är tydligen inte dom som har dålig smak, det är tydligen jag... Där ser man!
 
Å andra sidan gör det att jag fortfarande kan göra fynd på loppisar och sånt - gemene man delar inte min smak, så vi är inte så många som slåss om samma saker. Just nu vill jag gärna hitta färgat pyrexglas (Fire-King eller liknande) och 40-/50-talstyger i barkcloth, tyvärr är det inte det vanligaste på loppisar i Sverige, och än mindre i mina trakter. Är det nån som ser något eller har något sådant, hojta gärna!
 
Mina osålda saker från shoppis fortsätter jag att försöka sälja, jag har kontakt med en tjej som söker bomullsklänningar från 50-70-tal, jag ska se om jag har kvar något sådant, drömfångare och tavlor ska jag försöka sälja på etsy eller fb, och är det någon som söker något, så hojta då med!
 
 
Spara

Kommentera här: