fredagsfavoriter - fint och gulligt

Jag har faktiskt hittat några favoriter i veckan, även om jag inte gjort mycket annat än att titta på serier och filmer... Listan är inte speciellt lång idag, men det är en bra lista, fina och bra saker som jag tyckt extra mycket om den senaste veckan. Har ni också några favoriter från veckan som gått?
 
 
Jag är inte direkt någon baknörd, men Kawaii Sweet World har fått mig att sitta som klistrat och tittat på hennes bakvideos, jag blir till och med sugen på att försöka baka något supergulligt själv! Hon bakar alltså med kawaii-tema - supersöta saker i form av djur och figurer, eller helt enkelt vanliga saker som blir gulliga med ett ansikte på (ledtråd: allt blir gulligt med ett ansikte på!). Ni måste helt enkelt ta en kik!
 
 
 Många skulle säkert tolka det som att en har rymt från sitt eget bröllop, men alltså - vita spetskläder, så himla vackert! En spetsblus, en lång kjol, eller allra helst en hellång klänning, helt och hållet i vit spets, det känns sekelskifte, det känns Madickens mamma, och det känns synd och skam att spara något så fint till en enda dag i ens liv. Mer vit spets till folket, alltså!
 
 
 Jag trivs jättebra i mitt korta hår, det är lättsamt, bara att ta en trimmer och snagga när det börjar kännas långt, och jag känner mig snygg i det. Men, långt hår - det är ju för himla fint, och man kan göra så mycket med det, och ännu finare är det förstås när man ser ut some en My Little Pony i skallen. Jag står alltså vid ett vägskäl här, antingen ska jag plocka fram trimmern igen, eller så ska jag börja spara ut håret igen. Jag står verkligen och väger mitt emellan, och jag kan inte bestämma mig.
 
 
Jag har fortfarande många Studio Ghibli-filmer kvar att se, men Howl's Moving Castle kan jag nu stryka från den listan. Jag blev glatt överraskad, den var himla bra, och hoppade rätt upp bland mina topp-tre-favoriter (tillsammans med Arrietty och Totoro). Rekommenderas absolut!
 

Kommentera här: