tvärstopp

Idag har det varit strömavbrott halva dagen. Jag märkte det inte ens först, att det var mörkt i kylskåpet trodde jag att det berodde på att lampan gått. En stund senare gick jag på toa, när det var mörkt där började jag bli irriterad på alla lampor som går samtidigt. Fast då kom jag på - kunde ju vara en propp också, började kolla andra lampor, som också var svarta. När jag till sist inser att alla elprylar i hela huset hade slocknat, då till slut började det koppla... Japp, så snabb är visst jag... En googling säger att eon har en massa elavbrott idag, och att det skulle vara fixat tills kl 17. Jag passar på och sover på soffan och låter eftermiddagen gå, och vaknar utsvulten. Nu är klockan 17.20, och fortfarande ingen el. 
 
Och där ljög jag, precis nu slog den på, hurra! Nu blir det middag, värme i huset, kyla i kylen, och internet i datorn. Everything is right in this world yet again.
 
Å, och tevatten i vattenkokaren! Ja!
 
 

Kommentera här: