godmorgon lördag!

Vi kom igång tidigt idag, jag och Alice, vi klev upp redan klockan sju och gick ut på långpromenad, och nu är det frukostdags för mig (choklad/körsbär/chai/pumpkin spice-chiapudding, helt ok!). Vi ska åka in till Östersund och träffa Suss idag, och Maria kommer om en timme eller två, då är det inte svårt att masa oss ut tidigt! Nu funderar jag på om jag ska sminka mig lite, det händer i princip aldrig, och det här känns som en bra anledning. Dom kommer att vara söta och piffiga, så lite kan jag ju anstränga mig.
 
Syns det förresten något av mitt piff och fix igår kväll? Jag blekte alltså ögonbrynen, jag gillar verkligen den looken, litegrann alien-känsla över det hela. Jag har ju inte så mycket ögonbryn till att börja med, dom är ljusa och dom är smala och dom är glesa (nej, jag har aldrig sabotageplockat dom i min ungdom, jag har bara glest med hårväxt), så skillnaden blev inte gigantisk. Dessutom så hade dom gärna fått vara lite ljusare där dom är bredast, funderar på att slänga i en till blekning, det borde hjälpa.
 
Å, ser nu - oj vad det syns att jag har blivit grå! Tinningarna är snart mer grå än bruna, tur att jag inte stör mig speciellt på det. Det är nästan så att jag ser fram emot att bli helt grå, särskilt om jag har sån tur att det blir vitt - mina grå strån är mera vita än grå, så det borde inte vara helt ouppnåeligt.
 
Nu alltså frukost, kolla lite youtube, packa in skräp i bilen (vi ska visst på tippen också), kanske lite smink, och så vänta på att Maria dyker upp. Det här blir en trevlig dag!
 

Kommentera här: