två veckor på dagen

Jag var in till Östersund igen igår, med Anna, med huvudsyftet att träffas och umgås och ha trevligt, och det syftet tycker jag att vi uppfyllde! Vi kikade i några affärer (Indiska och H&M har så mycket snygga kläder i höst!), åt god mat, var in på Lidl, och åkte sen hem i vettig tid. Trevligt, som sagt!
 
Jag har längtat efter att äta på BBQ Garden, och Anna hade aldrig varit där, så det blev vårt första stopp. När jag skrevs ut från sjukhuset, så fick jag med mig ett kort där det står att jag är GBP-opererad, och alltså inte kan äta så mycket, och jag fick äta till barnpris. Mängden jag åt, var som ett väldigt litet barn, så dom gjorde absolut ingen förlust på mig...  Två  köttbullar och lite potatis, två friterade kycklingbitar, en tugga biff, några tuggor kyckling, och sådär en halv sushibit - jag tror att det är rekord i den minsta bufféportion jag nånsin ätit! Himla gott var det i alla fall!
 
Idag är det två veckor sedan jag opererades, tiden har verkligen gått fort! Och det har gått riktigt bra! Jag har lite svårt att äta nog sakta, men det är nog det enda problemet. Ja, det är ömt i magen, ja, det drar i stygnen (dom ska bort idag!), men inte så att jag behövt ta värktabletter överhuvudtaget - helt otroligt egentligen, med tanke på att dom har rotat runt rätt bra inuti min mage! Jag ska ställa mig på vågen idag, första gången sedan operationen, intressant att se, fast samtidigt ganska oviktigt. Jag ser ju och känner att jag har blivit mindre, jag kommer i kläder som varit för små, jag kan ha min armbandsklocka igen, näbbkängorna som jag köpte i somras var smala i skaftet då, nu funkar dom, mina vinterjackor sitter lösare och lösare... Och tänk - det här är bara början! Jag gissar på en sammanlagd viktnedgång på ca 10 kg, tänk när 20-30 kg till är borta, vilken skillnad det kommer att vara då!
 

Kommentera här: