tapetvedermödor

Idag började jag tapetsera skafferiet med den otroligt vackra tapet jag köpte förra veckan, och fick sluta tapetsera innan jag var klar - jag hade helt felbedömt hur mycket tapet jag hade. Trots att jag använde upp varenda tapetsnutt, och fast jag ignorerade allt vad mönsterpassning heter, och fast jag till och med använde rena lapptäckstekniken, så är bakväggen i en skåpet utan tapet, likaså alla hyllor. Jag känner mig väldigt kluven gentemot resultatet - dels blir det så fint att jag går in i köket bara för att beundra mitt fina skåp, dels är jag rädd att jag inte kommer att få tag på mer av samma tapet. Nackdelen med vintagetapeter är ju att dom kan vara lite klurig att få tag på, om man måste ha tag på mer.
 
Såhär ser det alltså ut nu, förutom att jag skurit till kanterna också - jag var tvungen att vänta på att tapetklistret skulle torka innan jag gjorde det.
 
Så ser alltså tapeten ut på nära håll. Nån som har en bit att sälja till mig? Varje liten snutt räknas!
 

Kommentera här: