vilodag

Inatt kom nackvärken, den onda halsen och mitt-i-natten-hostattacken tillbaka, jag som just blivit av med alla tre. Det kan ha blivit för mycket jordbärande igår, så idag tänkte jag försöka hålla mig till lugnt och fint pyssel - jag ska plocka brännässlor (jag tänkte torka till te - ett mål med den här sommaren, är att ha ett gäng torkade örter att göra te på, nässlor är bara början, sen blir det älggräs, hallonblad, vinbärsblad, citronmeliss, mynta... funkar björkblad att göra te av månntro?), jag ska göra nånting kreativt med björkrötter (i motsats till att svära över dom när jag gräver upp gräsmatta), jag håller på att sticka ett par halvvantar till en vän i Kanada... En lugn och fin dag, är alltså planen. Möjligtvis att jag gräver upp lite gräsmatta på framsidan, men målet är att inte göra det. Ibland måste man helt enkelt ta hand om gamla skruttiga kroppar.
 
 

Kommentera här: