syböcker att önska sig

Det var längesen jag skrev mig en önskelista, men jag tycker det är läge nu - jag har köpstopp på böcker, men har väldigt lite syböcker i bokhyllan. Det är nästan så, att jag ska tillåta mig ett undantag just för syböcker - jag vill sy egna kläder, och då måste jag ha mönster. Dom här böckerna står högt upp på önskelistan:
 
 
 
 
 
 
Ett helt gäng med sy-kläder-böcker att önska sig och att tråna efter! Nån som har provat någon av dom här böckerna, eller har andra böcker att tipsa om?
 
ETA: Jag hittade Love at first stitch och Basic Black på bibblan, den förstnämnda stannar kvar på önskelistan, den senare innehåller för få mönster som jag gillar, den är helt enkelt inte värd pengarna - för mig i alla fall! Simple Modern Sewing fick jag av den snälla och generösa Tina, och den är fylld med basmönster, som gjorda att leka med. Tack Tina!
 
Spara
Spara
Spara
Spara

Kommentarer:

1 Tina:

Hej!
Jag har boken "simple modern Sewing", du kanske vill ha den? Maila mig isf.
/Tina

Svar: Jatack, gärna! Behöver din mejladress, lämna en till kommentar, och glöm inte e-postadressen, så hör jag av mig till dig! 😍
Björkholmen Redux

Kommentera här: