snabbtitt på trädgårdsprojekt

Jag planterade lupinplantor på förmiddagen, och tog sen fram mobilen för en snabb titt på vad jag har gjort i trädgården i maj. Jag tycker inte att det har blivit speciellt mycket gjort, men när jag börjar rabbla upp det, så visar det sig vara en del... Ändå är det oändligt mycket kvar, som jag vill ha gjort i sommar - om jag börjar fundera på när trädgården är klar, så får jag nog vänta några år med det. För mig, som är av den sorten som vill se snabba resultat, så är det förstås lite frustrerande, att ha påbörjat ett projekt som kanske tar tio år innan det är klart... Jag får se det som en övning i tålamod, helt enkelt!
 
Och apropå brist på tålamod, så har jag grävt bort gräsmatta där jag vill ha sockerärtor, det blir tre tipis mellan rosorna och svartvinbärsbuskarna, nästa sväng jag och Alice går ut, så ska jag såga till klätterpinnar till sockerärtorna, och till mitt lilla flätade staket, så det kan bli klart nån gång. Hostan är bättre (men jag har nån sträckning i nacken nu istället...), så det är bara att köra - full fart, jag har mycket som vill göras i sommar!
 
 
Förresten - ni vet hur det är lite halvjobbigt att höra sin egen röst? Jag blev faktiskt positivt överraskad i den här lilla filmsnutten, hur pass normal jag låter. Och att det faktiskt finns lite dialekt, jag brukar annars tycka att jag pratar rätt så ren rikssvenska. Men det gör jag visst inte... ^_^
 

Kommentera här: