på spaning efter mönster

Att det ska vara så himla omöjligt att hitta en kofta/tröja att sticka! Jag har letat mönster sen igår, jag trodde att jag hittat ett, började på mudden, men det visade sig att garnet var lite för tunt, så måtten stämde inte. Jag är inte kinkig, jag har kollat massor av modeller, långa ärmar, korta ärmar, nederkant nere på låret och nederkant i midjan, med och utan krage, randigt, fair isle, flätor, spets, enfärgat... Dom gånger jag har hittat något, så har mönstret kostat pengar (vilka jag inte har), eller så har garntjockleken inte stämt, eller så har språket varit fel, eller så har det bara funnits en storlek (=pytteliten)... Jag har många nystan (16-18 50-gramsnystan, när jag blandar färger), garnet är inte någon konstig tjocklek (ca 125-130 meter per 50 gram), men ändå börjar det kännas hopplöst... Frustrerad är bara förnamnet!
 
Dom två blå nyanserna och den vinröda har jag tänkt använda, och så kan jag slänga in dom gröna om det kniper. Fina färger, trevligt garn (vintage! ^_^), jag vill sticka något med dom!
 
Spara

Kommentera här: