stickelistick

Jag hade tänkt åka in till Ström på stickpicknick ikväll, så himla roligt initiativ! Jag saknar att umgås med folk som delar mitt intresse för handarbete och skapande, så det hade varit jättetrevligt, tyvärr sket det sig, och jag kan inte åka. Istället sitter jag hemma, och stickar tröja och tittar på podcasts och Project Runway All-Stars - jag är nästan klar med min randiga tröja, jag har en knappslå och en halskant kvar, och så trådfästning, knappisyning och blockning. Eftersom jag vill ha den klar till min nästa podcast, så är det flitiga små händer som gäller. Eller ja, den är som sagt nästan klar.
 
(Här demonstrerar jag det sura i att ha bara en liten bit kvar att maska av, när garnet tar slut... Väldigt surt...)
 
Jag har också börjat på en tröja till, jag hinner inte göra klart den till månadens slut, så jag har ett plagg att visa upp för Monthly Makers julitema, "Saga", men jag kommer i alla fall att ha ett projekt. Jag har fått  tag på blått garn i en bra nyans, men det är tjockare än mina andra garner, och det är akryl, så det blir inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Förhoppningsvis blir det bra ändå!
 
Jag utgår från ett mönster ur den här underbara stickboken. Tyvärr är mitt exemplar mer än lovligt slitet, och delar av sidorna med beskrivningar är sönderrivna. Är det någon som har ett exemplar att sälja?
 
 

Kommentera här: