så mycket fint!

 Jag har snabbläddrat genom min efter-gbp-garderob förut, men gör det igen lite långsammare. Kläderna är i alla möjliga storlekar, dom är nya, köpta på rea, secondhand, vintage, fådda och hemmagjorda, det finns lågprismärken och det finns betydligt dyrare märken, det är ingen direkt röd tråd, mer än en massa fina mönster och färger. Och jag längtar efter att börja komma i dom nån gång! Jag har ingen våg hemma, jag väger mig nån gång ibland hos syrran, men min dubbelhaka är betydligt mindre, så litegrann har jag gått ner redan nu. Vilket inte gör något - det blir några kilon mindre att gå ner sen. Jag skulle önska att det märktes på knän, höft, rygg, hälsenor osv, dom gör ont, och jag hoppas verkligen att dom blir bättre efter operationen! Faktiskt, hade inte varit för värken, och astman, och hjärtproblematik i släkten (och för dom fina kläderna jag vill kunna ha), så skulle jag nog inte operera mig, jag tycker bättre om mig själv än vad jag gjort i hela mitt liv, jag tycker att min kropp är bra som den är, jag kan till och med se positiva saker i kroppsdelar jag förut hatat, som min mage. Sent ska syndar'n vakna, som dom säger....
 
 
Förresten - märks det att jag är lite förälskad i min nya garderob? <3<3<3
 
Nu ska jag titta på lite sy-tv på datorn (två år utan en tv nu!), och fortsätta sticka på min nya tröja - jag fick föra över den till en rundsticka i förrgår, den växer på sig, och snart är det dags att skilja på ärmar och kropp, och att börja sticka runt. Det är en knappslå i halsen, så jag har stickat fram och tillbaka hittills, vilket förklarar att jag kunnat använda vanliga raka stickor, ja, ända tills dom blev för korta, då. Nu kan jag äntligen börja se formen också, jag var orolig ett tag att jag hade missuppfattat något i beskrivningen...
 

Kommentarer:

1 Mumin:

Hej! När jag surfade omkring fann jag din blogg och inlägget där du skrev att du eventuellt ska sälja dina muminmuggar. Är detta fortfarande aktuellt? Ps, fantastiska retrosaker du visar. Mvh - Nathalie

Svar: Japp, det är sant, håller på och säljer av mina muminmuggar. Har några kvar, minns inte på rak arm vilka, men kan kolla
Björkholmen Redux

2 Nathalie:

Jag är absolut intresserad av att köpa isf. Skicka gärna en bild till min mail. Mvh

Svar: japp :)
Björkholmen Redux

Kommentera här: