miss kitten heart creates

Minns ni att jag sade att jag har en baktanke med att byta tillbaka till mitt gamla bloggnamn, Miss Kitten Heart? Varsågod, här är min tanke och min plan:
 
Jag har startat en ny youtube-kanal, miss kitten heart creates, och fokus för den kommer helt och hållet att vara skapandet av en handgjord garderob (i motsats till min gamla kanal, som innehåller allt möjligt). Jag hade tänkt att hålla mig till podcast-formatet, med nån vlogg ibland, så helt enkelt jag som pratar, och som visar tyger och garner och sånt, både sånt jag redan har, och sånt jag fyndat, som visar det jag har gjort, det jag håller på med, och det jag vill göra. Podcast-communityn (i alla fall stick- och sypodcasts, som är det jag tittar på) verkar så otroligt härlig, folk lär känna varandra, och blir vänner, genom sina podcasts, och över hela världen. Åtminstone på ett litet hörn skulle jag gärna vilja vara med! Dessutom, min nya kanal blir som en förlängning av bloggen, jag gillar ju att dela med mig av mitt skapande och av mina fynd, och jag gillar att ha en slags katalog eller förteckning över det jag har gjort.
 
I morse filmade jag ihop en liten snutt, en liten introfilm till min nya kanal. Nyss lyckades jag ladda upp den på youtube, efter att ha försökt hela dagen. Det var först efter att jag skaffat chrome också (förutom firefox), som det lyckades, och då tog det bara några minuter. Nu ska jag bara sätta igång uppladdningen av mina två videos med min tarotsamling, och sen är det sovdags för mig och djuren. Om jag får in Bosse, han följde med mig och Alice på kvällskiss, frågan är om han är så sugen på att komma in igen...
 
 

Kommentera här: