tröstshopping

Jag har två överlevnadsmekanismer, som har hållit mig på fötterna genom alla år - sötsaker och shopping. Godis har jag ätit en del, och kommer att äta mer, det har kliat i fingrarna efter att shoppa (nackdelen med internet - man kan köpa i princip vad som helst, utan att lämna soffan), men jag har hejdat mig. Idag var jag ut, för första gången utan Lily (bilen kändes väldigt tom utan henne), jag köpte ett matbord jag hittat på fb, det är mahognyfärgat, jag ska försöka slipa ner det, så att jag kan betsa om det med teakbets. Inne på Ica köpte jag också ett par saker, förutom mat - ett par lurviga tofflor (precis vad jag behövde, alla mina är mer av sockslaget, och är det blött inne, så är jag blöt om fötterna), och ett par muggar. Inget storshoppande, men stillade lustarna en liten stund i alla fall. Eller så triggade det ingång dom...
 
Muggarna till vänster hade jag redan, muggarna till höger köpte jag nu. Japp, jag gillar mustascher! Och 20 kr/styck på Ica är inte mycket att fundera på, det var bara att slå till!

Kommentera här: