skogens konung

Som ni kanske märkt, så blir det väldigt lite målat nuförtiden, jag har en del påbörjade saker som jag är ohemult sen med - sen som i flera månader sen. Japp, jag skäms, men jag förmår helt enkelt inte att sätta mig ner och ta tag i det. Jag ska verkligen försöka att göra det i helgen, kanske meningen med att inte kunna sy, är att jag ska ta chansen att måla istället. Sen är faktiskt planen att ta en paus från mail art, och från att måla, en paus där jag inte har något påbörjat som måste bli klart, och där jag inte behöver ha det naggande samvetet. Jag brukar ju gå flera månader i stöten utan att kunna måla, men den här gången ska jag försöka göra det mera medvetet. Och som sagt, utan det dåliga samvetet.
 
Det här ATC-kortet lyckades jag i alla fall klämma ur mig, och rätt snabbt och smärtfritt dessutom. Temat är män med horn, och jag hoppas att det är ett nog manligt kreatur som jag åstadkommit. Jag ritade ingenting, planerade ingenting, jag kladdade bara på färg på kortet, och så blev det som det blev. Och jag gillar honom faktiskt, färgerna och det ostrukturerade, nästan kaotiska påläggandet av akryl - synd att jag inte kan måla så på beställning...
 

Kommentarer:

1 Louie:

Jättefin!

Svar: tack så mycket!
Björkholmen Redux

Kommentera här: