kudde av en broderad duk

Idag har jag haft som en flippermaskin i skallen - "jag vill göra det och det och det och det och det kan jag också göra och så och så och så". Lite smått jobbigt, faktiskt, det har nästan känts som blinkade stroboskop i skallen. Å andra sidan, så har jag fått gjort två saker som jag tänkt göra sedan förra sommaren - jag har plockat ner elementet i hallen (det användes inte i vintras, och var bara fult där det satt) och börjat måla väggen bakom, och jag har sytt en lång kudde att ha på sängen.
 
Jag tog två uttjänta huvudkuddar, tryckte ner fyllningen i ena sidan på båda, och sydde sen ihop dom - formen och storleken blev väldigt bra! Sedan kollade jag vad jag hade i tygväg, först hade jag tänkt använda en uddagardin, men valet föll på en broderad duk. Storleken passade perfekt, jag bara vek den på mitten, sydde ett blixtlås i ena kortsidan, och sydde ihop dom sista två öppna sidorna. Lätt som en plätt, och snabbt gick det! Dessutom - duken har bara legat, den bruna färgen (som är brunare än på bilden) är lite tråkig och svår att inreda med, och det var lite fläckar på duken också. I sovrummet passar den perfekt, jag har blommor och växtlighet som ett slags tema där, och båda mina överkast, och min fondtapet innehåller brunt. Perfekt, som sagt!
 
Alice poserade förresten helt på egen hand, hon satte sig och väntade tills jag hade fotat klart. Duktig tjej!
 

Kommentera här: