näbbiga bonader

Jag har gjort klart en till bonad, och gjort om en, och nu har jag slut på broderade dukar att göra om. I stället har jag börjat på en bonad from scratch, jag hittade ett kit på Röda Korset. Dessutom funderar jag på att sticka en tröja, jag har en hel hög Mimosa-garn i olika färger, och så har jag hittat ett gammalt mönsterhäfte med olika tröjor, jag lutar åt att byta ut brodergarn mot stickgarn ett tag. Vi får se!
 
Till vänster ser man hur det var innan, till höger är den nya versionen. Mycket bättre!
 
En lång smal tarm till bonad, med ett citat från Buffy the Vampire Slayer, en av mina favoritserier. Väldigt relevant citat, tycker jag!
 
Dom är fina tillsammans, mina näbbiga små bonader! Det ska blir fler, bara jag får tag på fler dukar!
 
Och såhär ser den bonaden ut som jag har påbörjat nu, jag har inte hunnit speciellt långt, en fisk är halvklar, och det är allt. Ja, och så den blåa kanten runtom.
 

Kommentera här: