inredningsinspiration

Jag är på humör att fixa hemma, även om orken inte riktigt håller med. Lite i taget försöker jag att få till huset, plocka, flytta om, greja... Av någon anledning så blir alla horisontella ytor alltid belamrade hos mig, och jag försöker få bort sånt som inte ska vara där. Kollar man inredningstidningar, bloggar, hemma hos, så är folk jätteduktiga på att få fina bord, hos mig funkar det i sådär fem minuter, innan det är belamrat igen... Jag måste alltså hitta ställen för sånt som hamnar på borden, hitta sätt att dölja sånt som jag vill ha där, men som ser stökigt ut, och lyckas pynta utan att riskera att katterna äter upp det (dvs inga blombuketter...). Jag är hemskt glad över att jag har kommit mig för att fixa garderoben, nu ska jag bara skära bort överflödigt papper, så att det ser snyggt och prydligt ut, och hänga upp smyckesförvaringen igen, så är jag klar. Att måla trappen, och att byta knoppar i köket, verkar kräva en riktigt lång startsträcka, jag får helt enkelt vänta in när inspiration och ork sammanfaller, hoppas det blir förr snarare än senare. Sånt som hjälper mig att få tummen ur, är visuell inspiration. Bilder, videos, jag blir helt enkelt inte mätt på att se folk renovera, inreda, visa sina hem, sina loppisfynd, sina smarta DIY-lösningar. Jag har lagt upp min home tours-spellista förr, men den växer ständigt, nu är den uppe i 100 videos:
 
 
På pinterest har jag också en massa inredningsinspiration, till exempel på dom här anslagstavlorna:
 
home sweet home - art walls - tabletop & windowsills - dream home - diy
 
I mina länklistor finns det också en massa fin inspiration, kolla tex vintage och retro och stiligaste stilen.
 
Internet är en fantastisk uppfinning, förr var man utlämnad till dyra tidningar och enstaka inredningsprogram, nu finns det hur mycket som helst, tillgängligt när som helst, och i princip gratis. Allt var inte bättre förr!
 

Kommentera här: