överkonsumtionsproblem

Överkonsumtion är, som ni kanske förstått, ett problem för mig, och jag jobbar på att sluta med socker och att sluta med överdriven shopping. Båda delarna är lättare sagt än gjort! Jag har haft ett rejält sockeråterfall den sista tiden, och jag vill inget hellre än att köpa en hög med böcker, och jag har hittat flera tarotlekar som jag VILL HA. Hittills har jag låtit bli båda delarna, men det är som sagt inte lätt. Då kan man fråga sig, hur en hög med beställda pysselgrejer passar in i shoppingavvänjningen... Faktum är, att det finns en bra ursäkt för det, en ursäkt jag delar med mig av nästa vecka. Nej, jag behöver inte helgen för att hitta på en ursäkt, jag vill bara vänta tills grejerna har kommit.
 
Om en stund ska jag in på flata, jag ska posta tarotkort till swapdeltagarna, jag ska köpa lådor för att posta mina secret santa-paket, och jag kommer förmodligen att köpa godis. Det är svårt att låta bli att lyssna, när kroppen bara skriker!

Kommentera här: