lite advent här, lite advent där...

Jag har jul-/adventpyntat ett tag nu, men jag gör det lite i taget, jag nästan smyger upp pyntet. Fast vem jag skulle vara tvungen att smyga för, det vete katten... Jag funderar på att ta fram min lilla silvergran, men samtidigt - ju längre den är framme, desto större chans för djuren att sabotera den, och tillhörande julkulor. Eftersom dom flesta av mina kulor är gamla, och av glas, så är jag väldigt rädd om dom - dom går inte direkt att ersätta... Nästa vecka tänkte jag pyssla ihop en krans av julkulor, jag köpte glitter på Dollar igår, och sörjde samtidigt över allt glitter vi slängde när vi delade upp mormors julpynt. Typiskt att man inte kan se in i framtiden...
 
Dom här spretiga glitterbollarna kommer från mormor, jag kom på att jag hade dom i en av jullådorna, och att dom är helt perfekta såhär, på mina vinbärskvistar. Ganska minimalistiskt julpynt, men samtidigt både retro och kitschigt - perfekt!
 
Det är många år sedan jag köpte en julstjärna, men igår hittade jag den här på Ica, och kunde inte motstå den. Den är rosa, flergrenad, med många små stjärnor istället för en stor. Dessutom kostade den bara 29 (eller om det var 39) kr. Jag är lite lur på att köpa några till...
 

Kommentera här: