en riktigt mysig början på helgen!

Jag hade herrbesök inatt, bästa sortens herre - min systerson Colin sov över, och det blev verkligen mys deluxe - en massa godis, filmer, han fick stanna uppe sent (senare), vi var ute i mörkret och gick med Lily och ficklampor, vi klädde en gran ute i skogen med julgranskulor... Ett riktigt trevligt dygn, med världens bästa Colin! Dessutom följdes det av systerumgänge hemma hos Maria ikväll, Suss och Vincent är här i Ström och hälsar på, för vi ska gratulera min momma på 100-årsdagen imorgon, så vi umgicks som sagt, åt god mat, surrade en massa - sånt som systrar gör! Vad som inte var trevligt, var att köra hem - mörkt förstås, och halt, och dimma dessutom. Och på vägen in till Ström så var det bara ogjort att jag skulle ha kört in i en älg, så jag hade ögonen på helspänn hela tiden, så gott det nu gick. Jag tror jag höll 60 på 90-väg, och det räckte mer än väl. Som tur är, så var det väldigt lite bilar ute, så jag slapp en massa möten, det är nåt jag inte gillar i mörkret...
 
 
 

Kommentera här: