första hemliga solståndspaketet

Mitt första secret solstice-paket anlände i förrgår, och jag blev mer än glad att upptäcka att det var från en av dom jag hoppades få ifrån - Cathy i Vermont. Inte nog med att jag älskar hennes konst, hon är en fantastisk människa också, och har varit otroligt stöttande i allt det här med Röda Korset. Så jag blev som sagt väldigt glad att hitta en låda från henne i brevlådan, och innehållet gjorde mig inte besviken på något sätt.
 
En låda, fullproppad med små paket!
 
En hel hög med små paket!
 
Så mycket fint! När vi sätter ihop paketen, så har vi några riktlinjer. Det ska vara handgjorda saker/konst, det ska vara konstnärsmaterial av något slag, och det ska vara nånting ätbart. Full pott, alltså!
 
 
Örhängen med Alice i Underlandet-motiv, och en pin med ett öga.
 
En girlang med små cirkustält i lera, inspirerad av The Night Circus.
 
Brevkort.
 
En akvarell i ca A4-storlek. Jag höll på att glömma att öppna det här paketet, därför är den inte med på översiktsbilderna...
 
Ett gjutet ansikte att hänga på väggen, och en stor lapis lazuli, en sten för styrka, en sten för kungligheter, och min månadssten.
 
Grönt te (utsidan på burken har Cathy målat!) och blanka ATC-kort, färdiga att målas på.
 
Och så Walnut Drawing Ink och flytande akvarellfärg - precis den sorten jag har velat testa!
 
Och kan ni begripa, jag väntar på ett till paket! Allt det här var alltså inte allt, jag har gjort två paket, och får två paket (av olika avsändare), förstår ni nu varför det här är en av mina favoritswappar? ^_^
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Anonym:

Men vilka fina örhängen! Ja, alltihop var ju fint, men jag fastnade speciellt för dem. Coolt med smycken OCH konst i kombo liksom :)

Svar: det är min favoritsorts smycken, dom som är små konstverk också. jag har en muminring som samma tjej har gjort, den är lika fantastisk!
Miss Kitten Heart

Kommentera här: