washitejp & decotejp

När jag lade alla mina washitejprullar från TGR i min tejppåse, så blev den rätt full... Min samling washitejp börjar bli rätt så substansiell... Just nu förvarar jag dom i en Kusmi-papperspåse, men skulle behöva hitta på en smartare och mer överskådlig lösning, som dessutom får plats i mitt målarrum...
 
Tejpen till höger är den "normal"-breda tejpen, den är ca 1½ cm bred. I mitten en hög med jättesmal tejp, som jag köpte på Panduros rea, och till vänster är den superbreda tejpen jag köpte på TGR. Älskar den breda tejpen!
 
Några rullar washitejp... Jag har köpt tejpen på TGR, Ikea, Panduro, Ica, leksaksaffären, Etsy... Man kan alltså hitta washitejp lite här och var nuförtiden.
 
Förr så samlade jag på decotejp, för en massa år sedan. Jag har kvar litegrann av samlingen, främst alla mina Cram Cream-tejper. Ibland hittar jag fin decotejp nu också, som jag bara inte kan låta bli. Högen till vänster är från TGR, den till höger är från Dollar Store.
 
Om det är nån som undrar över skillnaden mellan decotejp och washitejp, så är decotejp som vanlig tejp, men med fina motiv, och washitejp är gjord av papper, som maskeringstejp. Och så finns det textiltejp, som är gjort av tyg, precis som det låter. Nu vet ni, och nu kan ni prata tejp som ett proffs! ^_^
 

Kommentera här: