köpte lite målarmaterial också...

Den första affären jag var in i, var Masters på S:t Paulsgatan. Faktum är, att jag gick en lång sväng enkom för att komma dit, för det är min favoritbutik i hela Stockholm. Dom är det enda ställe där man kan köpa Golden-produkter i Sverige, och sen har dom en massa annat roligt också. Butiken är pytteliten, men oj vad mycket dom har fått plats med därinne! Om du inte vet vad du ska ha, så rekommenderar jag att ha ordentligt med tid på dig, så att du kan kika ordentligt, annars missar du en massa! Liksom TGR, så har inte Masters någon webshop, och det är väldigt synd.
 
 
När jag letade efter neonfärgade oljepasteller, så hittade jag dom här, dom är skimrande, iridescent som det heter på engelska. Dom är från Sennelier, värstingmärket när det kommer till oljepasteller, men priset överraskade mig - dom var inte speciellt dyra alls.
 
Och precis när jag hade gett upp hoppet, så hittade jag neonfärgade oljepasteller också. Färgerna är betydligt mer neoniga i verkligheten, även om dom inte riktigt är självlysande.
 
Dom hade också neonfärgade pigment, att blanda med medier eller med akrylfärg. Dom ser jag fram emot att testa! Flaskan till vänster innehåller vit tusch, det har jag velat ha ett bra tag, hoppas nu bara att den är hyfsat opak. Underst ligger ett akvarellblock, från Fabriano. Fabriano är lyxversionen av akvarellpapper, men den här varianten var väldigt bra prissatt.
 
Och så fyllde jag på mitt förråd av Golden fluid acrylics. Dom är väldigt tunnflytande, men innehåller mycket pigment, vilket gör dom väldigt dryga. Dom här små flaskorna räcker hur länge som helst, särskilt när jag målar ATCs.
 
Så mycket roliga saker att leka med framöver! Jag har ATCs som ska målas, jag har två secret solstice-paket att göra (jag handlade en hel del saker till dom på TGR), jag håller på att måla om isfolketböcker... Det är helt klart dags att komma på målarhumör igen!
 

Kommentera här: